Monday, June 7, 2010

SOAL SELIDIK


Ini adalah contoh soal selidik yang kami lakukan. Soal selidik ini dijalan secara atas talian di mana mereka yang mengambil soal selidik ini datang dari seluruh Malaysia. Jadi soal selidik ini tidak tertakluk kepada pelajar UKM sahaja. Untuk menjawab soal selidik ini anda boleh klik link di bawah. Segala kerjasama anda kami dahului dengan ucapan Terima Kasih.

Klik di sini untuk mengambil soal selidik ini.

Arahan : Sila bulatkan yang berkenaan sahaja.

1. Jantina

a- Lelaki

b- Perempuan

2. Umur

a- 7 –13 tahun

b- 14-17 tahun

c- 18-21 tahun

d- 22 tahun ke atas

3. Adakah anda gemar bermain permainan atas talian “online game”?

a- Ya

b- Tidak

4. Permainan atas talian membawa _________ bagi anda?

a- Kebaikan

b- Keburukan

Arahan : Sila bulatkan jawapan yang dirasakan paling utama bagi anda.

5. Apakah kebaikan bermain permainan atas talian bagi anda?

a- Menghilangkan tekanan atau kebosanan

b- Merangsang minda

c- Meluaskan jaringan sosial

6. Apakah keburukan permainan atas talian bagi anda?

a- Membazirkan masa / wang

b- Boleh menimbulkan masalah kesihatan

c- Tidak berinteraksi dengan masyarakat sekeliling

7. Bagaimanakah anda mengetahui tentang permainan atas talian?

a- Ahli keluarga

b- Rakan sebaya

c- Iklan atas talian dan di dalam media massa

8. Sekiranya anda bermain permainan atas talian di kafe siber, berapa banyak wang yang anda peruntukkan?

a- RM5 ke bawah

b- RM6 hingga RM 15

c- RM16 ke atas

9. Berapakah masa yang biasa anda peruntukkan untuk bermain permainan atas talian?

a- 2 jam ke bawah

b- 3-5 jam sahaja

c- 6 jam ke atas

10. Pada pendapat anda, adakah permainan komputer atas talian boleh dijadikan sebagai salah satu saluran pendidikan?

a- Ya

b- Tidak

11. Pada pendapat anda, adakah permainan komputer atas talian ________________ masalah sosial?

a- Meningkatkan

b- Mengurangkan

No comments:

Post a Comment